top of page
החיים סילאן

הבית המצוייר של עפייה זכריה בשלומי


שום דבר לא הכין אותי לתגובות יוצאות הדופן לפוסט שהעליתי לפייסבוק על הבית המצוייר של עפיה זכריה בשלומי




מדובר בפוסט קטן על "הבית המצוייר" בשלומי שהיה אחד מכמה פוסטים שהעליתי לפייסבוק על חופשה של לילה שעשיתי במלון Casa Boutique Hotel בנהריה שזה עתה נפתח.

בבוקר יום שלישי נפגשתי עם חברתי רחלי שגרה בנהריה והיא העלתה את הרעיון שניסע לראות את "הבית המצוייר" בשלומי. על הבית המצוייר, שמעתי כבר מזמן וגם ראיתי תמונות אבל מעולם לא הזדמן לי לבקר בו. העובדה שצריך לתאם מראש את הביקור היוותה מכשלה נוספת שבגללה נדחה (שלא בצדק) הביקור בבית המיוחד הזה.

טלפון פשוט למספר שמופיע באתר של "הבית המצוייר" תוך כדי ישיבה בבית הקפה "תושה" בקיבוץ "ראש הנקרה", הביא אותנו לשם תוך פחות משעה.


הבית המצוייר

זוהי דירת עמידר קטנה בשלומי שהפכה ליצירת אמנות. בדירה התגוררה עשורת שנים, עפיה זכריה שנולדה בתימן התאלמנה בגיל 80 ומאז התחילה לצייר באובססיביות על קירות ביתה. כמו שציירה בנעוריה בתימן. תחילה כאמור, על קירות הבית ומשם עברה לחלונות לדלתות ולתקרה. משכיסתה את כל הקירות התקרה, הדלתות והחלונות הפך הבית ליצירת אמנות גדולה.


הבית המצוייר בשלומי
הבית המצוייר בשלומי

השרותים בבית המצוייר בשלומי

הבית המצוייר בשלומי
מוטיבים תימניים

היא המשיכה לצייר על בובות את דמותה שלה עם מוטיבים נשיים תימניים מסורתיים, עיניים מאופרות בשחור, ושיער קלוע לשתי צמות.


 בובת מצוירות בבית המצוייר בשלומי
בובות מצוירות עם מוטיבים תימנים בבית המצוייר בשלומי

הבית המצוייר בשלומי
בובות מצויירות עם מוטיבים נשיים תימנים

הבית המצוייר בשלומי
רקמה תימנית באחת העבודות

רק לאחר מותה בגיל 94 התגלה האוצר שהתחבא בדירת השיכון הקטנה שלה. מועצת שלומי לקחה את הבית תחת חסותה והפכה אותו לאתר תיירות הפתוח למבקרים, בתיאום מראש

ובעלות של 15 ש"ח למבקר.

בימים אלה מסתיימות בבית עבודות רסטורציה שנעשו בו בתקופה האחרונה. מסתבר שהצבע התחיל להתקלף והיה צורך לעשות תיקונים כדי לשמר את הבית.



הבית המצוייר סגור בשבתות. טלפון לתאום ביקור: 0772308313


אובססיה

ניסיתי לחשוב מדוע זכה דוקא הפוסט הזה לכל כך הרבה תגובות. נכון שיש בעבודות צבעוניות עזה שמאוד מושכת את העין אבל אני חושבת שמה שגורם להתפעלות כל כך גדולה "מהבית המצוייר" זאת האובססיביות. לא סתם "הבית המצוייר" הזכיר לרבים מהמגיבים את עבודותיה של האמנית היפנית יאיואי קוסמה.

באמנות אובססיבית (ככה אני קוראת לה) נושא העבודה הוא משני ואת עיקר הבמה תופסת הטכניקה. האפקט עוצר הנשימה נוצר מהחזרתיות, מעיסוק בפרטים שחוזרים שוב ושוב ומהעבודה הסזיפית הנדרשת כדי ליצור את עבודות האמנות המרשימות האלה.


אשמח מאוד שתכתבו לי למה לדעתכם זכה הפוסט הזה לכל כך הרבה תגובות ומדוע עבודותה של עפיה זכריה מעוררת התרגשות כל כך גדולה?


מי שמחליט לעשות טיול ל"בית המצוייר" יוכל לקרואת את הפוסט שכתבתי על טיול בגליל המערבי שם תוכלו לקרוא על עוד כמה מקומות מעניינים ומיוחדים באיזור.

טיול בגליל עליון הוא אפשרות נוספת לשילוב ביקור ב"בית המצוייר" בשלומי.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יקבים

bottom of page