top of page
החיים סילאן

10 שירי אהבה מובחרים ומיוחדים

רעיונות מקוריים ורומנטים לחג אהבה שלא תמצאו בשום מקום. בואו לחגוג חג אהבה מיוחד ובלתי נשכח

החלטתי להצטרף לטרנד של חגיגות הוולנטיין דיי כי אני מבינה שאימוץ מנהגים מתרבויות זרות לא עומד לחלוף בקרוב. יש כמה דברים שאימצנו בישראל בשנים האחרונות שעדיין לא התרגלתי אליהם. אחד מהם הוא טקס ה-prom בסיום י"ב. לא חושבת שאצליח להתרגל למנהג הזה אי פעם לא ניתן לתאר כמה כעס הוא מעורר בי, ואני אומרת: לא כל דבר חייבים לאמץ מאמריקה. מזל שאנחנו עדיין מאמינים בעין הרע פה ושם, אחרת גם היינו חוגגים מסיבת לידה בחודש שביעי.

קשה להאמין אבל אני התחתנתי לפני 29 שנה ואת התקליטן באירוע פגשתי לראשונה בערב החתונה. לא היה לי מושג מיהו ואיזו מוזיקה הוא ינגן. דוד שלי המליץ עליו ואני אפילו לא חשבתי שאולי כדאי לבדוק אותו קודם.

היום, כשבני זוג עסוקים ימים שלמים בלבטים לגביי השיר שילווה אותם לחופה או איזה שיר ינגנו עם שבירת הכוס הסיפור הזה נשמע הזוי. אני שייכת לדור שבו לא ייחסו משמעות כל כך גדולה לטכס הצעת הנישואין, לערב רווקות ולשירים שילוו את החתן והכלה לחופה. נראה לפעמים שאנחנו עסוקים יותר בטקסים ופחות בתוכן או במשמעות שעומדת בבסיס הטקס. ברור שיש סיבות רבות לכך וחלקן קשורות מן הסתם, גם לרשתות החברתיות שמשנות סדרי עולם ומקדשות את הנראות על פני המהות.

מאמינה שחלק מאימוץ וולנטיין דיי לחיינו מקורו גם ברצון של הסוחרים לעודד צרכנות. נסכים שלחגוג זה תמיד רעיון טוב ואם זה לחגוג אהבה זה טוב כפליים.

וולנטיין דיי הוא תרוץ מצויין להוציא לאור כמה רעיונות שישבו אצלי במגירה וחיכו לשעה המתאימה כדי לצאת החוצה.

טיול קצר

לא כולם יכולים לצאת לטיולים ארוכים הכוללים לינה. כביש שש עשה קיצור דרך להרבה מקומות שפעם נחשבו לרחוקים יחסית.

ב- 1.1.19 החלטנו לנסוע לחצי יום טיול בכנסיות באיזור כפר נחום ליד הכנרת. עם כביש שש הגענו למגדל בתוך שעה וחצי (אנחנו גרים ליד תל השומר). יחד עם עשרות צליינים צעדנו לכנסיה הראשונה במסלול שנמצאת במתחם של עתיקות כפר נחום. הבית של פטרוס הקדוש.

כנסיית פטרוס הקדוש

הכנסייה נמצאת ממש על חוף הכנרת.

הכנרת

הצטרפנו לאחת מקבוצות התיירים ושמענו הסבר על המקום מפי מדריכי הקבוצה.

הכנסייה הבאה שאליה נסענו היא כנסיית שניים עשר השליחים - כנסייה יוונית אורתודוכסית והיא נמצאת ממש בקרבת מקום. הכנסייה היתה סגורה (אולי בגלל התאריך כי לפי מה שקראתי היא פתוחה בתשלום כל יום בין 8:00-16:00) ולכן טיילנו רק בסביבתה.

כנסיית שניים עשר השליחים

משם המשכנו לכנסיית הר האושר מה חבל שהגענו אליה בדיוק בהפסקת הצהריים (12:00-14:30) ופספנו את הביקור. כוונו את הגעתכם לשעות הפתיחה שהן בין 08:00-12:00 ובין 14:30-17:00

הבחירה ב- 1.1.19 לטיול באתרים נוצריים הגם שמבחינה סימבולית היתה נחמדה, לא אפשרה לנו לבקר במקום מומלץ נוסף שנקרא דומוס גליליאה שהוא בית ספר לכמורה ושוכן על הר האושר.

לאחר האכזבה מכנסיית האושר החלטנו לנסוע לכיוון אגמון החולה, אבל נעצרנו - שטחיים שכמותנו, באגמון מרקט.

אגמון מרקט זה שוק מקורה, מאוד דומה לשוק הנמל ביפו ז"ל. בצהרי היום אגמון מרקט היה שומם למדי וכולי תקווה שגורלו לא יהיה זהה לזה של שוק יפו. השוק יפהיפה מבחינה חזותית וכל החנויות בו מעוצבות מדהים.

כאן תמצאו את ההמלצה השנייה שלי לוולנטיין דיי - בושם אישי.

בושם אישי

באגמון מרקט נתקלתי בחנות של בשמים בשם פרפיוניק. חוץ מבשמים מוכנים שהם רוקחים יש אפשרות לכל אחד להתאים לעצמו בושם אישי. התהליך לוקח כשעה במהלכו נשאלים שאלות שונות כדי לבדוק אילו ריחות מתאימים לנו ואיזה ריחות אנחנו אוהבים.

לאחר מכן מתחילים בתהליך הבחירה של הריחות שירכיבו את הבושם. הנוסחה הסופית מוזנת למחשב והיא שייכת אך ורק לכם. אף אחד אחר לא יוכל להשתמש בנוסחה שיצרתם והיא תהיה זמינה בכל חנויות הרשת שיש לה סניף גם בירושליים וגם בניו יורק. ככה תוכלו להזמין שוב ושוב את אותו בושם אישי.

בושם אישי בחנות פרפיוניק באגמון מרקט

הכנת בושם אישי יקרה יחסית (395 ש"ח ל- 50 מ"ל) בניגוד לבשמים המוכנים שעולים בחנות הרבה פחות (150 ש"ח תלוי בגודל) כי חלק מהמחיר זו החוויה של כל תהליך יצירת הבושם (ניתן לרכוש שובר מתנה שטוב גם לסניף ירושליים). הבשמים של החברה מכילים 40% שמנים אתריים (שזה המון ביחס לבשמים הרגילים שבהם יש 20-25% שמנים) ולכן הם מאוד מרוכזים.

בחזרה הביתה עברנו בחנות של יקב עמיעד שם אפשר לטעום את כל הליקרים שהם מייצרים. אחרי שטועמים כל כך הרבה לא נעים לצאת בלי לרכוש איזה בקבוק או שניים.

יקב עמיעד

מי שעוקב אחרי הבלוג שלי יודע שיש לי חיבה גדולה לירושלים.

תה אחר הצהריים באמריקן קולוני

אחד הדברים האהובים עלי זה תה אחר הצהריים (Afternoon Tea). באחד הימים הכי גשומים שהיו השנה, בשבת אחר הצהריים שמנו פעמינו למלון אמריקן קולוני. הימים ימי טרום כריסמס והמלון היה מקושט כולו עם עצי חג מולד. הכל היה מואר, האוירה רומנטית והרגשה של חו"ל.

המחיר (78 ש"ח) לאדם איננו זול אבל שווה את החוויה. מושלם לחגיגת וולנטיין דיי!

Afternoon tea American Colony Jerusalem

American Colony Jerusalem

DIY - לבבות שוקולד בשני צבעים

בתקופה אחרונה התחלתי לטפח את לוחות הפינטרסט שלי. אחד הלוחות שלי נקרא Pink Food ממנו לקחתי את הרעיון ללבבות שוקולד בשני צבעים. אין מתכון מדויק אבל לא קשה לאלתר במקרה הזה, והביצוע קל מאוד. את השוקולד הורוד בטעם תות, קניתי בחנות גרובשטיין בגבעת שמואל, הוא של valrhona והוא טעים ביותר. המסתי אותו (בבן מארי) עם שוקולד לבן כדי ליצור את הצבע הורוד שרציתי. זה לא רק נראה יפה זה גם מאוד טעים.

עשרה שירי אהבה קצת אחרים

שירים ואהבה תמיד הלכו ביחד. בניגוד לסיפור מההתחלה, על התקליטן בחתונה, הפעם פניתי לעדי גולד שבאמת מבין במוזיקה. אלו עשרת שירי האהבה שבחר עדי:

1. עמנואל סינייה ואיגי פופ בהכי דואט שלא הכרתם:

2. עוד דואט מלא קסם, והפעם מאת סוזי מהבנשיז ומוריסי:

3. ההמנון המושלם של הפלמינג ליפס:

4. האהבה לפי הסייכדליק פרס, אחד מההרכבים שאף פעם לא הפכו לקונצנזוס, ונותרו נטועים בצד הדרך:

5. שיא הרגש של ג׳ירפות, מתוך אלבומם האחרון:

6. קרני פוסטל וחיים לרוז, הצמד ביקיני, שמשום מה לא קיבל את תשומת הלב הראוייה:

7. מינימל קומפקט באוקיינוס של דמעות:

8. איאן בראון, שהוכיח שהחיים אחרי הסטון רוזס, יכולים להיות יפים לא פחות:

9. בילי מקנזי, אגדת אייטיז מוצלחת מדי, בשיתוף פעולה נוגע עם עוד סוגשל אגדה, הצמד ילו:

10. ולסיום, ג׳וי דיוויז׳ן בדבר המושלם הזה, שלעולם לא יהפוך לקלישאה:

מצחיק שאני שלא חגגתי מעולם את וולנטיין דיי וגם לא התכוונתי לחגוג השנה קיבלתי הפעם זר פרחים.

מאחלת לכולנו הרבה אהבה בכל ימות השנה.

איזה שיר אהבתם במיוחד ואיך חגגתם את חג האהבה כיתבו לי בתגובות.