top of page
החיים סילאן

שנה טובה


מתל השומר ועד טקסס בתוך שבועיים

תמיד כשאני קוראת על סיפורי סינדרלה - כלומר, סיפורי הצלחה שקרו בין לילה, אני שואלת את עצמי למה לי זה לא קורה? אז לא, אני ממש לא סינדרלה אבל ממש בשנייה האחרונה של השנה קרו לי כמה דברים מפתיעים.

(בעוד אני כותבת אני שומעת קולות של גשם עוד הפתעה נעימה). אחד מהדברים המרגשים שקרו לי זה שהתחלתי לצייר על עלים יבשים של אקליפטוס. מאז הילדות בקיבוץ לא זוכרת שהקדשתי מחשבה לעלים יבשים או לקליפות עצים שנשרו מהעץ. זה החזיר אותי לחג הסוכות של ילדותי, כאשר ליד כל בית ילדים הוקמה סוכה ואנחנו קישטנו אותה במגוון של חומרים מהטבע. אני ממש זוכרת איך הדבקנו על דפים קליפות עצי אקליפטוס, פירות יבשים, לא אכילים, של עצי נוי ועלים יבשים. חג הסוכות האחרון שלי בקיבוץ היה כשהיתי בת שבע. אני זוכרת אותו עד היום אפילו שעברו מאז 46 שנים. בכל ארוע שנחגג בבית הילדים היו נבחרים מספר ילדים שאמורים היו להשתתף בהצגה שתבוים על ידי הגננת. היה סבב ובכל פעם נבחרו ילדים אחרים כך שאף ילד לא יקופח. רצה הגורל ואני השתתפתי בהפקה קודמת כך שלא היתי בקבוצה שנבחרה להופיע בסוכות. באותה עת כבר ידעתי שזה החג האחרון שלי בקיבוץ כי הורי הודיעו על עזיבה. אני זוכרת שהיתה לי תקווה בלב שאולי בגלל שזה החג האחרון שלי אבחר בכל זאת להשתתף בהצגה. זה לא קרה. עד היום אני זוכרת את האכזבה המרה ועד היום אני מופתעת שבגיל כל כך צעיר חשבתי על רעיון כזה.

כאדם בוגר אני חושבת שזו היתה חשיבה מחוץ לקופסא וזה מחזיר אותי למה שקרה לי עם העלים.

גלגולו של עלה

הכל התחיל ביום שישי בערב. שוטטתי ברחבי הפינטרסט ונתקלתי בתמונות עם ציורי עלים. העלים שנוצרו היו מאוד צבעוניים ומרהיבים ועוטרו בדודלינג (שרבוט בעברית)

הרעיון לצייר על עלים הדליק אותי ולא יכולתי לחכות לבוקר כדי ללכת לאסוף עלים. ובאמת על הבוקר נסעתי לתל השומר המקום הכי קרוב לביתי שבו ניתן להשיג עלים יבשים כי כידוע, יש שם מלא עצי אקליפטוס.

מכיוון שאני חלשה בדודלינג חשבתי שזאת תהיה הזדמנות מצויינת בשבילי להתאמן בשירבוטים. ברגע שהתחלתי לנסות לשרבט על העלים כמו שראיתי בתמונה מהפינטרסט, הרגשתי שהתוצאה לא מוצאת חן בעיני ואחרי שני נסיונות התחלתי לחזור לדרך העבודה הרגילה שלי, כמו שאני עובדת ביומן. וככל שהתקדמתי בעבודה הרגשתי שאני עושה משהו שנכון לי, משהו מיוחד וייחודי. אהבתי את העלים שנוצרו אבל לרגע לא העליתי על דעתי איזו התלהבות הם יעוררו. העליתי פוסט קצר וכתבתי: "ראיתי בפינטרסט ציור על עלים. רציתי לנסות להתאמן קצת על דודלינג אבל מסתבר שאדם לא יכול לברוח מעצמו😉 ובסוף עבדתי על העלים בדיוק כמו שאני עובדת ביומן ולא הצלחתי לשמר את הטבעיות של העלה..."

מרגע העלאת הפוסט התחלתי לקבל עשרות תגובות ומאות לייקים (פה התחלתי להרגיש קצת כמו סינדרלה).

באותו רגע הבנתי שמצאתי את מה שחיפשתי המון שנים: ליצור משהו ייחודי לי.

להצליח לשלב שני תחומים שונים שמהשילוב בינהם יווצר משהו חדש. במקרה הזה יצירה במיקסד מדיה אבל לא על דפים ביומן (או על קנבס) אלא על עלים.

בסך הכל אספתי עלים יבשים שפעם היו מלאי חיות, נתנו צל ותרמו לסביבה ועתה סיימו את מחזור חייהם ונתתי להם חיים חדשים - יצרתי מהם פיסת אמנות ייחודית לי. מה שהפתיע אותי וריגש אותי במיוחד זה האופן שבו כל זה קרה: בלי כוונה ובלי שידעתי שברגע זה מתגשם לו חלום.


רשימת המומלצים לחודש ספטמבר 2018

כמה ימים אחרי העלים קיבלתי מייל מטקסס. אתר שבזמנו הגעתי אליו והיתה שם אפשרות לשלוח דוגמא לעבודות. שלחתי עבודות אפילו שלא ממש הבנתי מה זה בדיוק האתר הזה. בכלל שכחתי מכל העניין עד שלפני שבועיים קיבלתי מייל. במייל היה כתוב שהם אוהבים את העבודות שלי ומבקשים שאשלח להם ביוגרפיה קצרה, תמונות של עבודות נוספות וקישור לאתר. כעבור כמה ימים התבשרתי שאני אחת מעשרת אמני חודש ספטמבר 2018 של האתר האמריקאי Almost Real Things (אני מספר 2 ברשימה).

אמנית ראשונה מתחום ארט ג'ורנלינג שהוצגה אי פעם באתר. מדובר באתר אינטרנט בסגנון של time out. עם כתבות על ארעים שונים, פסטיבלים, תערוכות וכד'. בנוסף, יוזמי האתר הקימו אותו כדי שיהווה מגזין השראה אינטרנטי. מכיון שכך, הם פתוחים לכל רעיון יצירתי בתחומים שונים באמנות, במוזיקה, באופנה ועוד.

אלו שתי התמונות שהם בחרו לפרסם באתר מתחת לשם שלי.



תערוכה

העלים ועוד מבחר עבודות מיקסד מדיה מהיומנים יוצגו בתערוכה משותפת לי ולחברה.

תערוכה שתפתח באוקטובר ותתקיים בסוכה בבנימינה.

כל זה קרה בתקופה של כשבועיים. סיום נהדר לשנה שעברה ומתנה נהדרת לשנה החדשה.

מאחלת לכולם שנה טובה ומתוקה. שנת בריאות שנה של הרבה חלומות והגשמתם.

מי שעדיין לא עשה לעצמו לוח חזון ומדבקות אישיות (שניים מהפוסטים הכי אהובים בבלוג שלי) מוזמן לקרוא כיצד עושים זאת. פעילויות נהדרות לעשות לבד או עם ילדים. עכשיו כשכל החגים לפנינו בטוחה שתמצאו זמן לזה.

מה אתם מאחלים לעצמכם לשנה החדשה אשמח לקרוא בתגובות והכי חשוב: אל תשכחו להעלות תמונות של העבודות שעשיתם.

כמובן מי שעדיין לא נרשם לקבלת עידכונים בבלוג מוזמן לעשות זאת עכשיו. פה למטה.

חג שמח!

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page