top of page
החיים סילאן

Big in Japan (חלק ב)

טיול רכבות עצמאי ביפן

שני דברים חזרו אצל כל מי ששמע שבכוונתנו לנסוע ליפן. האם אנחנו נוסעים במאורגן? ומשענינו בשלילה שאלו האם אנחנו יודעים יפנית? משפט שני ”מאוד יקר שם”. אז זהו שאנחנו לא יודעים יפנית ועדיין הסתדרנו מצויין, ולגבי היוקר? אין מקום יותר יקר מישראל. מיתוס ראשון: ליפן נוסעים רק בטיול מאורגן. האמת שאפשר גם אחרת. לא אגיד שקל לטייל לבד, ואולי זה לא מתאים לכל אחד אבל כדאי לדעת שיפן מדינה מאוד נוחה לטיול. מיתוס שני: יפן מאוד יקרה. אז זהו שממש לא. טיול עצמאי יותר זול מטיול מאורגן (באותה רמה) אולם יכול להיות קשה פיזית. הטיול שאנחנו עשינו היה ארוך יותר ממה שנהוג בדרך כלל בטיולים המאורגנים. רמת המלונות שבהן לנו תאמה את רמת המלונות של הטיולים המאורגנים. שורה סופית: הטיול שעשינו היה זול בכ- 50% ממחירו של טיול מאורגן. כל הטיול נעשה ברכבות. מצד שני, טיול עצמאי שבו עושים שימוש אך ורק בתחבורה הציבורית קשה מבחינה פיזית. אין אוטובוס תיירים צמוד שיעביר אתכם מאתר לאתר, תחנות הרכבת עצומות, הצפיפות בהן גדולה מאוד וצריך להיות מאוד ערניים כדי לראות לאן צריך ללכת. לעיתים המרחקים בתוך התחנה גדולים, לפעמים יש לעבור לטרמינל אחר בהתאם לחברת הרכבות שצריכים, בדרך עולים במדרגות, יורדים במדרגות. מגיעים הרבה פעמים ליעד כשכבר חשוך (ואולי גם גשום) לפעמים המלון מרוחק מהרכבת ואז צריך להתנהל ברכבת המקומית, ויש כמובן את עניין ההדרכה שהוא מאוד חשוב בטיול ליפן שהוא טיול תרבות לא פחות מאשר טיול של נופים. מצד שלישי אין כמו להיות אדון או גברת לעצמך.


הטיול שלנו


מכיוון שאנחנו נסענו ליפן בעונת השלכת שנחשבת לאחת משתי עונות התיירות ביפן (השנייה היא פריחת הדובדבן באביב) הזמנו את כל המלונות מראש (ליתר דיוק 3 חודשים מראש).


שלכת בשיראקאווה גו, יפן צילום:תמר גרינברג
שלכת בשיראקאווה גו, יפן צילום:תמר גרינברג

שלכת ביפן, צילום: תמר גרינברג
שלכת ביפן, צילום: תמר גרינברג

תחבורה

אנחנו נעזרנו אך ורק בתחבורה הציבורית ובמוניות. פס לרכבות קונים מראש בארץ בהתאם לזמן השהייה (באחרונה הבנתי שיש אפשרות לקנות אותו ביפן אבל מחירו יהיה גבוה יותר). יש מספר פתרונות ביפן שמאוד מקלים על מטיילים עצמאיים:

1. שירות של משלוחים

בכל רחבי יפן המאפשר לשלוח את המטען ממלון למלון (העלות נעה בין 20-30$ למשלוח של שני תיקים). המחיר לא נקבע בהכרח על פי המרחק. בכל מלון קיים שירות כזה. וגם בחלק מבתי הדואר וחנויות של 7 eleven (צריך להסתכל על הדלת ולחפש סמל של חתול. סמל זה מעיד על כך שהמקום מספק שירות משלוחים). אין מה לחשוש שהמטען ילך לאיבוד או לא יגיע בזמן. מדובר ביפן!


2. לוקרים

בכל תחנת רכבת וכן בכניסה לאתרי התיירות יש לוקרים לאיחסון תיקים. ככה שגם אם שלחתם מטען למלון הבא ונשארתם עם תיק קטן של בגדים וכלי רחצה אין צורך להסתובב איתו כל היום.


3. ניווט

כל השילוט ביפן הינו ביפנית ובאנגלית. באמצעים הטכנולוגיים הקיימים היום יש פתרון לכל עניין הניווט וכן לבעיית השפה שנתקלים בה במיוחד עם נהגי המוניות. שבאמת לא יודעים אנגלית. גוגל Maps, ותוכנות תרגום

כגון: Triplens (שסורקת טקסט ומתרגמת אותו, חשוב במיוחד ביפן כשאין תרגום לאנגלית על מצורים בסופר או בתפריטים) ITranslator (תוכנה שמתרגמת את מה שכותבים לשפה אחרת ומקריאה את התרגום בקול)


ההדרכה

קיימים בכל רחבי יפן ארגונים שמספקים לתיירים מדריכים יפנים אישיים ללא עלות (המטיילים מתחייבים לשלם את כל הוצאות המדריך: נסיעות, ארוחת צהריים, וכן כניסות לאתרים אם כי בדרך כלל אין צורך בכך, כי יש להם תג של הארגון שמאפשר להם כניסה בחינם לכל המקומות).

המפגש עם המדריכים היפנים היה מהחוויות המעניינות והמהנות בטיול. דרכם למדנו על החיים ביפן, על התרבות ועל השקפת העולם המיוחדת שלהם. אנחנו נעזרנו בשלושה מדריכים (2 בטוקיו ואחד בקיוטו) שני מדריכים מתוך השלושה היו מעולים ואחד היה “נפילה”. שני המדריכים עם אנגלית מצוינת היו פתוחים, סיפרו על התרבות, על החברה היפנית, הרחיבו על הסינים (תעוב רציני מצידם של היפנים) וענו על כל שאלה ששאלנו לגבי יפן (וכן זה נכון שהנשים ביפן מקבלות את משכורת הבעל בתחילת החודש ונותנות לו רק דמי כיס).

הדרכה בעברית

מדריכים ישראלים ביפן יקרים ביותר (הדרכה של שמונה שעות שאיננה כוללת רכב, כניסות לאתרים ונסיעות) עולה 300-350$. כאשר מדובר ברכב עם נהג מטפס המחיר לכ -700-800$ ליום טיול. במידה וחשקה נפשכם בהדרכה של חצי יום בלבד תשלמו 50$ לשעת הדרכה.


הכי חשוב: תקשורת

שכרנו ביפן wi fi נייד (יש כמה חברות שמשכירות ציוד כזה אתן קישורים בהמשך) שחיכה לנו במלון. הוא הגיע עם מעטפה מבוילת שאליה הכנסנו את הראוטר ביום האחרון ושלחנו חזרה בדואר.

אחרי טיול נוסף ליפן אני חושבת שעדיף לקנות דוקא סים לטלפון. החברות הללו גם מוכרות סים מקומי. מחיר ה-wi fi ששילמנו ל-17 יום היה 280 ₪. לפני שתחליטו אם לרכוש סים או לשכור wi fi נייד כדאי לזכור של wi fi הנייד ניתן לחבר 4-5 אנשים. ככה שאם אתם משפחה גדולה אולי תעדיפו אותו על פני קניית סים.


עדכון 2019: באחרונה חזרנו מטיול שני ביפן עם שני הבנים שלנו והפעם קנינו גם סים וגם שכרנו wi fi נייד ואני מצביעה בעד הסים. קנינו סים מוגבל בזמן (במקרה שלנו ל-16 יום) שפג ביום שבו טסנו חזרה. הסים הוזמן מחו"ל והגיע הביתה עם שליח בתוך יומיים. הרבה יותר נוח מ wi fi נייד שצריך להטעין בחשמל כמו שמטעינים את הניידים. עוד מכשיר שצריך לדאוג שיהיה מוטען. מסורבל.


לינה בבית שלום

מי שמכיר את “אגודת הנוצרים היפנים ידידי ישראל” (הידועה לישראלים בשם “בית שלום”) יודע אילו אנשים מיוחדים הם. לאגודה ישנם ארבעה בתים ברחבי יפן (טוקיו, קיוטו, הירושימה ונארה) בהם יכול כל ישראלי (למעט זוגות שאינם נשואים) להתארח בחינם למשך שלושה לילות (זה אפילו כולל ארוחת בוקר). אנחנו התארחנו בקיוטו והייתה לנו חוויה מקסימה. בימי שני וחמישי נערכת “קבלת פנים” לאורחים בהשתתפות מקהלה מרגשת עד דמעות ששרה בעברית. .

עוד על מה שלמדנו ביפן


המלצות על המקומות שהכי אהבנו בטוקיו וקיוטו בטיול השני שעשינו עם שני הבנים שלנו.

הזמנות ל”בית שלום” כדאי לעשות כמה שיותר זמן מראש בגלל הביקוש הרב


Beit Shalom, Tokyo

Beit Shalom, Kyoto

Beit Shalom, Nara

Beit Shalom, Hiroshima


wi fi

יש כמה חברות שמציעות שירות wi fi, לדוגמא : econnect , pupuru, global advanced comm

אנחנו בחרנו פעמיים ב global advanced והיינו מרוצים מאד.



האתר שממנו הזמנו מדריך בטוקיו

אתר עם רשימה של חמישה סיורי חינם שונים בקיוטו

האתר שממנו הזמנו את המדריך בקיוטו

מדריכים בעיר נארה

ארגון המספק מדריכים בחינם לאוסקה וכן לקיוטו ונארה

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page