13 אפר 2018

חוויה מתקנת ברומא - חלק א'

עודכן ב: 4 אוק 2021

ששה ימים נהדרים ברומא מתחילים עכשיו

הכל התחיל כשראינו שיש הופעה של לנה דל ריי ברומא. כשרק תכננו את הנסיעה הצטרפתי בפייסבוק ל- 4 קבוצות שעוסקות ברומא. זה לא ממש הכרחי למי שכבר היה ברומא כמה פעמים כי ההמלצות חוזרות על עצמן והשאלות כמעט תמיד אותן שאלות אבל תמיד נחמד שם ומי שצריך המלצות נקודתיות נניח על הסעה משדה התעופה, סיורים מומלצים, איך לרכוש כרטיסים וכד' יכול להיעזר בקבוצות. דווקא במקרה שלי שתי ההמלצות שלקחתי מהקבוצות לא היו טובות (נהג והדרכה בוותיקן) ועדיין אני חושבת שכן כדאי להיעזר בהן.

לגבי לינה, רוב התיירים יעדיפו לינה באזור ההיסטורי וזה מובן. אנחנו לא ממש אוהבים את הבלאגן שם ובחרנו ללון מעבר לנהר ממול לפיאצה פופלו איזור יפה עם המון חנויות ומסעדות נמצא כק"מ מהותיקן.

הבחירה התבררה כטובה במיוחד ביום של הכדורגל כאשר האופציה הזמינה ביותר לצאת מאיזור האיצטדיון היא ברגל (מוניות לא מגיעות לשם אחרי משחק, אבל כן ניתן להגיע עם מונית לאיזור האצטדיון לפני המשחק).

חווית הצפייה בכדורגל ברומא היתה באמת מדהימה. קודם כל האצטדיון ממוקם בתוך פארק ירוק עם פסלים גדולים אז רק לצעוד בדרך לאצטדיון זה כיף.

אצטדיון הכדורגל ברומא Stadio Olimpico

צילום: תמר גרינברג

בנוסף, הכל מאוד מאורגן. גם הכניסה למתחם האצטדיון וגם היציאה בתום המשחק הכל נעשה ברוגע ובסדר מופתי. האוירה היתה מדהימה והמשחק עצמו שבמקרה שלנו משחק של פעם בחיים היה מאוד מרגש במיוחד כשרואים את המסירות והעידוד של אוהדי הקבוצה. ניתן לראות פה בוידאו את השירה בסיום המשחק.

למחרת החלטנו לצאת מרומא לחצי יום טיול באורבייטו. שנמצאת כשעה נסיעה ברכבת מרומא בחבל אומבריה. בסה"כ העברנו שם כ-3 שעות מתוכן שעה בארוחת צהריים. זה טיול נחמד למי שהיה כבר ברומא או שיש לו הרבה ימים ברומא ורוצה לצאת קצת מחוץ לעיר. יוצאים ברכבת מתחנת טרמיני (יש לבדוק את שעות היציאה כי לא יוצאות הרבה רכבות לשם). אנחנו לקחנו את הרכבת שיצאה מהטרמיני בשעה 10:30. וחזרנו ברכבת שיצאה מאורבייטו ב 15:30. אכלנו במסעדה ביתית. האוכל היה נחמד בסך הכל וקנינו שם בקבוקי יין לבן ב ִ4 אירו לבקבוק (אורבייטו ידועה ביין הלבן שלה). כעבור כמה ימים ראיתי המלצה מאוד חמה למסעדה אחרת באורבייטו.

הקתדרלה באורבייטו, אומבריה איטליה

אורבייטו), אומבריה איטליה) orvieto

אורבייטו ידועה באיכות היין הלבן שלה

מאמינה שרובכם תגיעו לשוק קאמפו די פיורי שהוא מאוד נחמד ביום וביחוד בלילה כשכל האיזור שוקק מסעדות ובתי קפה.

שוק קמפו די פיורי, רומא

אם אתם כבר באיזור קאמפו די פיורי ממליצה ללכת גם לגטו היהודי ולסיור בבית הכנסת הגדול. באיזור הגטו יש הרבה מסעדות כשרות. אנחנו הלכנו על פי המלצה למסעדה איטלקית ביתית. מסעדה הומה שקיבלה ביקורות טובות אנחנו לא התלהבנו וחשבנו שלשלם (בצהריים) כ- 150 ש"ח על שתי פסטות וקנקן יין לבן זה קצת יקר. לקינוח הלכנו להתנחם בטירמיסו מומלץ ב-zum . יש מגוון של טעמים לבחירה. עוד מקום מומולץ לטירמיסו הוא פומפיי. אם תשאלו את שף אנדראה (ANDREA CONSOLI) שאצלו עשיתי סדנת בישול איטלקי, טירמיסו ברומא זה בכלל קינוח של תיירים ולא של מקומיים.

טירמיסו מומלצת ברומא zum

צילום: תמר גרינברג

טסטציו

על רובע טסטציו כבר כתבתי בעבר. זהו רובע שמרוחק מהמרכז ההסטורי. לוקחים את קו B ויורדים בתחנת piramid. אחרי הליכה קצרה מגיעים לרחוב הראשי שנקרא Lungotevere Testacci הרובע עצמו מאוד נחמד. בגלל שיש שם מגוון גדול של בתי עסק הקשורים לאוכל (גלידריות, מסעדות, מעדניות ועוד) עושים שם סיורי אוכל. בנוסף יש שם חנויות מיוחדות וכמובן את השוק המקורה. בשוק יש ירקות פירות ובשר אבל גם מעט חנויות נעליים תיקים ובגדים במחירים מצויינים. (לדוגמא ארנק שקניתי שם ב-30 אירו ראיתי למחרת בויה דל קורסו ב-59 אירו). זאת כבר הפעם השנייה שאני רוכשת שם נעליים ומגפיים. בנוסף ניתן לקנות אוכל ויין ולשבת לאכול בשוק עצמו או בחוץ (יש שולחנות וכסאות).

שוק טסטציו בשכונת טסטציו, רומא

זאת גלידריה מעולה שהכרנו בסיור אוכל שעשינו לפני כמה שנים. המקום נראה פשוט וישן כמו בשנות החמישים. אבל הגלידה מצויינת.

גלידה Giolitti

נסיים את הפוסט הראשון בהמלצה על מסעדת יפנית מעולה שנמצאת ממש ליד השוק. לא רק האוכל בה טעים אלא גם העיצוב שלה מקסים. במסעדה יש גם בר שבו יש סושי על מסוע. והאוכל טרי ועדין.

גלידת מאצ'ה במסעדה יפנית בשכונת טסטציו ברומא

עד כאן החלק הראשון של הטיול ברומא.

סיור אמנות ברומא ופירנצה בעקבות קראווג'יו

פרוט עם כל אתרי ה"חובה" למבקרים בפעם הראשונה ברומא תוכלו למצוא בפוסט הטיולים המצויין "חמושה בעדשה" של ניני אטלס.

#רומא #כדורגל #אצטדיוןאולימפיקו #אורבייטו #אומבריה #קמפודיפיורי #הרובעהיהודי #ביתהכנתהגדול #סדנתבישול #טרמיסו #טסטציו #גלידה #שוקטסטאציו #Mercatotestaccio #stadioolimpico #rome #איטליה #Rome #italy