top of page
החיים סילאן

לונדון תמיד מחכה לנו

5 לילות, 4 ימים, 3 תערוכות, 2 בנים 1 משחק כדורגל ואף מילה על אוקספורד סטריט וקובנט גארדן. הכל בהמשך הפוסט

היה קפוא ויקר אבל לונדון מפצה בגדול על כל הבעיות. זה התחיל מכרטיסים למשחק ליגת האלופות צ'לסי נגד PSG ונגמר בטיול משפחתי לא מתוכנן דקה לפני שהבן הגדול שלנו יצא לטיול הגדול בדרום אמריקה. כשיש שני ילדים האחד בן 22 והשני בן 11 לא ממש פשוט לצאת לטיול משפחתי, כזה שיענה על הצרכים השונים של כל בני המשפחה (כולל אמא שוחרת אמנות ואבא שרוצה שכולם ייהנו). זה טיול שהצלחנו לשלב גם פעילויות משפחתיות משותפות וגם פעילויות שכללו הרכבים שונים של בני המשפחה. זה היה טיול שבו הצלחתי אפילו להיות כמעט אך ורק במקומות חדשים.

לינה

התגוררנו באיזור קנסינגטון מטר מתחנה של התחתית (Gloucter road) אנחנו מצאנו שהאיזור הזה מאוד נוח לצרכינו. יש שם הרבה מסעדות ובתי קפה. והנגישות ממנו ואליו נוחה.

פעילויות לכל המשפחה

מוזיאון ויקטוריה ואלברט - שממוקם בקרבת המלון ונבחר בגלל שאני רציתי לראות את התערוכה על בוטיצ'לי (מאוד מאוד נהניתי). הבנים לא נכנסו לתערוכה אלא הסתובבו להנאתם ברחבי המוזיאון. הכניסה למוזיאון היא בחינם אבל משלמים על תערוכות מיוחדות.

תערוכת בוטיצ'לי במוזיאון ויקטוריה ואלברט
תערוכת בוטיצ'לי במוזיאון ויקטוריה ואלברט


תערוכת בוטיצ'לי במוזיאון ויקטוריה ואלברט
תערוכת בוטיצ'לי במוזיאון ויקטוריה ואלברט

התערוכה של בוטיצ’לי צילום: תמר גרינברג

חדרי המלחמה של צ'רצ'יל - מתחם הכולל גם מוזיאון המציג את פעלו הציבורי ואת חייו הפרטיים של צ'רצ'יל באמצעות מסמכים מקוריים, תמונות ומצגות אינטראקטיביות. במוזיאון הסברים בעברית(!). הבנים מאוד, מאוד נהנו.

כה אמר צ’רצ’יל
מוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, לונדון


כה אמר צ'רצ'יל, לונדון
מוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, לונדון


 חדר שינה במוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, לונדון
חדר שינה במוזיאון חדרי המלחמה של צ'רצ'יל, לונדון

סיור גרפיטי - בשכונת שורדיץ 'במזרח לונדון (בעברית). סיור שהזמנו דרך חברת .arternative חוויה מומלצת לכל המשפחה (כולם נהנו). הדריכה אותנו בחורה בשם אחווה, הייתה מאוד מקצועית, ונחמדה. דאגה לשתף גם את הבן הצעיר שלנו במהלך הסיור.


סיור גרפיטי בשורדיץ, לונדון
סיור גרפיטי בשורדיץ, לונדון

סיור גרפיטי בשורדיץ, לונדון
גרפיטי בשורדיץ, לונדון

סיור גרפיטי בשורדיץ, לונדון
סיור גרפיטי בשורדיץ, לונדון

גרפיטי של ניצן מינץ הישראלית בשורדיץ, לונדון
גרפיטי של האמנית ניצן מינץ הישראלית בשורדיץ, לונדון

בסיום הסיור המשכנו לשוטט בשכונה.

אכלנו במסעדה ותיקה מאוד של FISH & CHIPS לפי מה שהבנתי יש לה מספר סניפים. המסעדה מאוד נקיה ובעלת עיצוב מיוחד. אה, וגם טעים שם מאוד.


מסעדת Poppies
מסעדת פיש אנד צ'יפס poppies

שוק ספיטפילד בשורדיץ
שוק ספיטפילד, שורדיץ לונדון

 שוק ספיטפילד, שורדיץ, לונדון
שוק ספיטפילד, שורדיץ, לונדון

בערב - סרט של אינדיאנה ג'ונס בליווי התזמורת הפילהרמונית של לונדון ברויאל אלברט הול. יש לציין שהאולם מהמם אבל הכיסאות ממש ממש לא נוחים.

רויאל אלברט הול
רויאל אלברט הול

שני הבנים לבד

הלכו למשחק כדורגל ונסעו לאולפנים של הארי פוטר. יש אפשרות לנסוע לשם באופן עצמאי, להזמין כרטיסים מראש ליום ולשעה ולצאת ברכבת מתחנת ויקטוריה. האפשרות השנייה היא בטיול מאורגן שכולל אוטובוס וכרטיס כניסה לאולפנים (זו אופציה יקרה. כדאי להשתמש בה רק במידה ומחליטים לנסוע ברגע האחרון ולא מצליחים להשיג כרטיסים באתר).

בילוי זוגי ארוחת ערב במסעדת יאוצ'ה (Yauatcha) האסייתית הטרנדית. הזמינו לנו מקום מהמלון. במקרה היה מקום לאותו רגע. אוכל טעים, מחירים הוגנים, שרות בסדר גמור מסעדה רועשת.

ביקור בגלריית וויט צ’אפל (Whitechapel) שבהקני, שם הוצגה (עד אמצע מאי) תערוכה בשם Electronic Superhighwayapel הסוקרת את התפתחות האינטרנט בסדר כרונולוגי הפוך, מימינו ועד שנת 1966. התערוכה הגדולה מציגה למעלה ממאה עבודות המראות את השפעת המחשוב והאינטרנט על אמנים מאמצע שנות ה- 60′, וכוללות עבודות מולטימדיה, סרטים, ציור, פיסול, צילום ועוד. תערוכה ל”מיטיבי לכת” בלבד. לטעמי, מאוד לא קומוניקטיבית וקשה להבנה. אבל, בהיותה תערוכה ממש גדולה, ניתן היה למצוא מוצגים מעניינים ומובנים. תערוכה למי שמעניין אותו להכיר את שדה האמנות העכשווית ולראות כיצד משתמשים האמנים בטכנולוגיה הקיימת לצורך יצירתם האמנותית.


גלריית Whitechapel


עבודה בתערוכה  Electronic Superhighway
בתערוכה Electronic Superhighway

עבודה בתערוכה  Electronic Superhighway
בתערוכה Electronic Superhighway

ממש ליד הגלריה, למי שדחוף לאכול במסעדה תורכית דווקא בלונדון, מסעדת khushbu grill house נקיה מאוד עם אוכל מוכר, טרי, וטעים, טעים.

אני לבד

מחזמר Kinky Boots זה לא המחזמר, זאת אני. המחזמר מאוד נחמד ומומלץ זה רק שאישית מתחיל להיגמר לי ממחזות זמר. לפעמים אני מרגישה ש"ראית אחד- ראית את כולם". הלכתי להצגת צהריים (matinee) יש בימי רביעי ושבת. קניתי כרטיסים חצי שעה לפני ההצגה בתיאטרון עצמו. כרטיס ממש טוב (ב staills שזה האזור הכי קרוב לבמה) עלה לי 35 פאונד (שתי שורות למעלה אפשר היה לקנות אפילו ב- 25 פאונד).

במוזיאון הדיוקנאות - תערוכה 100 שנים לווג התערוכה מציגה מסע היסטורי לאורך המאה, כשכל חדר מוקדש לעשור אחר של המגזין. התמונות מציגות פורטרטים דמויות היסטוריות חשובות של המאה שחלפה ובמיוחד של דמויות שעיצבו את הנוף האופנתי הבריטי בעשורים האחרונים (כדוגמת הנסיכה דיאנה, קייט מוס וויקטוריה ודיויד בקהאם). האוסף, כולל כ-280 צילומים שנאספו מהארכיונים של ענקית המגזינים קונדה נסט ומאוספים בינלאומיים אחרים. נהניתי מאוד. אני אישית מאוד מתעניינת באופן שבו מעוצבות התערוכות ובלונדון זה באמת תמיד מלאכת מחשבת.

מאה שנים לווג תערוכה בגלריית הפרוטרטים
מאה שנים לווג תערוכה בגלריית הפרוטרטים

ככה זה אצלי עם לונדון, עיר שמתסכלת אותי באופן קבוע. עוד כשאני שם מטיילת ברחובות אני כבר מתוסכלת ממה שאני מפספסת. אז דוקא בביקור הזה ואף על פי שהיו לי עוד תוכניות שלא הצלחתי לממש הרגשתי שניצלתי כל שנייה ושבאמת לא יכולתי לראות יותר.


עדכון 2019 - מוזמנים להכנס לפוסט על לונדון שכתבה חברתי ויקי גורשטיין מהבלוג טעמים מקצה העולם ותוכלו "לתפוס שתי ציפורים במכה" גם על טיול בר מצווה ללונדון וגם הכרות עם הבלוג המיוחד שלה.


על מוזיאונים בלונדון תוכלו לקרוא בפוסט שכתבה חברתי רבקה קופלר מהבלוג המקסים אוספת אוצרות


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page