top of page
החיים סילאן

קינג ג'ורג' מלך הרחובות שלי


התכוונתי להגיע לשוק בצלאל ולשוק הכרמל, אבל בדרך הזדמנו לי חוויות לא מתוכננות

ראשית צדה את עיני חנות "של פעם" בשם פולק ספרים.


ברור שנכנסתי. מיד בכניסה מצד ימין ראיתי ספרים שנראו ממש עתיקים. התחלתי לדפדף. בעלת החנות הסבירה שאלו ספרים משנת 1700 לערך ושבמקור הם אמורים להיות מאחורי זכוכיות. היא הסבירה שכל מה שאני רואה אלו דברים עתיקים מקוריים. היו שם תחריטים וספרים ומפות עולם ועוד. החנות שהיא יחודית בארץ מתמחה בין השאר בהתאמת מתנות על פי תקציב ומטרה. מי שמחפש מתנה מיוחדת לארוע מיוחד שווה לבדוק. אלו מסוג המתנות שאדם בדרך כלל לא יקנה לעצמו.


המשכתי. פתאום רואה חלון ראווה:


בפתח החלון עומד עזריאל קלאר. הוא רואה שאני מצלמת את החלון ומיד פותח איתי בשיחה. עזריאל סיפר שהוא כבר דור שני לצלמים. גם אביו היה צלם. הוא למד צילום עוד ברומניה ארץ הולדתו. לחנות הקטנטונת שלו הוא מגיע כל יום כבר 50 שנה. מה שרואים בחלון זהו אוסף המצלמות שלו. עזריאל אמר לי שאם אני רוצה הוא יראה לי מצלמה באמת באמת מיוחדת ועתיקה. מובן שרציתי.



בתמונה, מצלמת קודאק השנייה שיוצרה על ידי החברה בשנת 1894. לפי מה שהבנתי זאת המצלמה היקרה ביותר לליבו. היא עדיין תקינה וניתן לצלם בה. כששמע שאני בעצמי חובבת צילום אמר שאני יכולה להתייעץ איתו בכל עת. כי שני הדברים הכי חשובים בצילום לא השתנו מאז ועד היום: האור והצלם.

כשנפרדתי לשלום מעזריאל הבנתי, שהדרך חשובה לא פחות מהמטרה והתחלתי לפקוח עיניים ולהסתכל אחרת על הרחוב.




לצד מכון שיזוף, בתי קפה, סדנת אופניים חשמליים וחנויות בגדים מוזלות שוכנות חנויות מיוחדות שאף פעם לא שמתי לב אליהן.





בסוף, בסוף הגעתי לשוק בצלאל ואפילו הצלחתי למצוא שם דברים מעולים ובמיוחד קופסאות שכבר המון זמן אני חולמת לקנות.


נכון שכבר לא נשאר לי זמן לשוק הכרמל אבל היה לי חצי יום מעניין ולא מתוכנן וחזרתי הביתה בהיי.

מה למדתי ברחוב קינג ג'ורג'? לפעמים הדברים הכי מעניינים קורים כשלא מתכננים, לפעמים הדרך חשובה לא פחות מהמטרה ואם פותחים עיניים, אפשר לגלות דברים חדשים. להיות ממוקדי מטרה זה חשוב, אבל לפעמים כדאי להתגמש ומרויחים דברים אחרים. נזכרתי (שוב) כמה חשוב לזכור להנות מהדברים הקטנים והפשוטים של החיים.

אם גם לכם יש מקומות מיוחדים שאתם אוהבים שתפו אותי בתגובות.

אהבתם? מוזמנים להרשם למטה לקבלת עידכונים.


מוזמנים לקרוא עוד על איזור קינג ג'ורג' וסביבתו בבלוג "חמושה בעדשה" של חברתי ניני אטלס. בלוג מיוחד במינו שמשלב הסטוריה, צילום, הומור ועוד הרבה יותר.


פוסט מעניין על הגרפיטי בתל אביב תוכלו לקרוא בבלוג שלה אלטר נע טיבה עינת הרשקו


0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page