4 יונ 2022

ניו יורק post קורונה

עודכן ב: 7 אוג 2023

ניו יורק אביב 2022 - טיול בניו יורק של אחרי הקורונה

הרומן שלי עם ניו יורק

הרומן שלי עם העיר התחיל לפחות שני עשורים לפני שזכיתי לדרוך בה לראשונה. הזיכרון הראשון שלי הוא בערך מגיל חמש, אז נסעו הורי לראשונה לחו"ל. החו"ל הראשון שלהם היה ארה"ב.

אבא שלי נסע לשלושה חודשים לעבוד במחנה קיץ בארצות הברית, ואמא שלי הצטרפה אליו בסיום המחנה לטיול ברחבי אמריקה. אותנו השאירו בבית.

כשבאנו לקבל את פניהם, בדרך חזרה משדה התעופה אבא שלי לא הפסיק לספר על נפלאותיה של אמריקה. גרנו אז בקיבוץ, ואני הייתי מוקסמת.

הרושם האדיר שעשתה עליו אמריקה, הסיפורים על נפלאותיה של ניו יורק ליוו מאז כל חיי (אגב, בביקור הראשון של הורי בניו יורק מגדלי התאומים היו בבניה).

אני זוכרת שהם הביאו כל מיני דברים שמעולם לא ראיתי. למשל, מחבת מכסף שבתוכו גרעיני תירס ששמים על הגז והוא מתחיל להתנפח עד שהפופקורן מוכן. מרשמלו ענק ואפילו ג'ינס רנגלר קטן מתאים בדיוק למידותיי שלימים נגנב ממני.

שנות ה-70 בקיבוץ, לא הרבה אנשים טסו באותם ימים לחו"ל, לא בארץ ובטח שלא בקיבוץ. באותם ימים הגיע הג'מבו הראשון לארץ ואני זוכרת את החגיגות שהיו סביב האירוע.

ארצות הברית הפכה בשבילי לחלום רחוק בדומה לחלום על יפן.

בספטמבר 1992 החלטנו אני ובן זוגי להגשים את החלום ולטוס לטיול בארה"ב. קשה לתאר את ההתרגשות שאחזה בי ביום שבו קנינו את הכרטיסים.

החודש שלפני הנסיעה היה מלווה בחרדה שרק לא יקרה משהו שבעקבותיו נאלץ לבטל את הטיול. הטיסה הייתה דרך אמסטרדם ואנחנו החלטנו לעצור ללילה ולטייל מעט בעיר ולמחרת ל"תפוס" את טיסת ההמשך לניו יורק.

נחתנו בניו יורק בסביבות שלוש - ארבע אחה"צ ונסענו לחבר שגר בקווינס.

בערב הוא לקח אותנו לסיבוב ראשון בעיר. בדרך למנהטן ראינו לראשונה את העיר המוארת עם הגשרים היפים. הזיכרון הראשון שלי הוא ממגרש הכדורסל ברחוב 23, והמסעדה המקסיקנית אליה הלכנו.

בימים הבאים "חרשנו" את העיר מבוקר עד ליל. אני הרגשתי כאילו כבר הייתי בה פעם.

הכל נראה לי מוכר. הלכתי ברחובות והרגשתי מאושרת. הכי מאושרת שהרגשתי אי פעם.

מאז אותו ביקור ניו יורק הפכה לאובססיה שלי. אפילו שוד לאור היום שעברתי על בשרי בתחנת הרכבת פן סטיישן לא דיכא את השיגעון. אחי זיו שעבר לגור שם וגם שתי חברות מאוד טובות כולם גרים שם עד היום, מה שאפשר לי להגיע לעיר לפחות אחת לשנה עד אוקטובר 2011.

מאז ועד פסח 2022 קרוב ל-12 שנים לא הגעתי לניו יורק.

אני אפילו לא יודעת למה זה קרה. הביקור האחרון שלי בעיר היה נפלא. אני זוכרת בבירור את הרגע שבו ירדתי במדרגות הנעות של תחנת פן בדרך לרכבת שתיקח אותי חזרה ללונג איילנד (שם התארחתי במהלך הביקור), וחשבתי בליבי "מי יודע מתי אחזור לפה שוב". תמיד עזבתי את ניו יורק בצער.

בשנת 2015 חגגתי 50. חברה שלי מניו יורק באה לחגוג איתי ואני זוכרת אפילו איפה זה היה כשהבטחתי לה שבנובמבר 2020 אני מגיעה לניו יורק ויהי מה, כדי לחגוג איתה את ה- 50 שלה.

כמו שכולנו יודעים, אנחנו מתכננים תוכניות ואלוהי הקורונה צוחק.

הביקור בניו יורק הפך לחלום רחוק.

אחי זיו שגר בעיר כ-30 שנה הוא מדריך תיירים בעיר. במהלך כל חודשי הקורונה הוא תיעד מידי יום ביומו את העיר. במשך חודשים ארוכים הוא הלך מאות קילומטרים, צילם אלפי תמונות ומאות סרטונים של המתרחש בעיר, שספגה מהלומה אדירה מהקורונה. זיו אמר לי שהיום הכי נורא אי פעם שהיה לו בעיר, היה היום שלמחרת המהומות הקשות שהתרחשו במהלך ימי הקורונה. הוא אמר שהמראה היה קשה לא פחות מיום נפילת התאומים.

בקורונה, לראשונה מאז שהוא גר בעיר, הוא ראה ניו יורק ששייכת רק לתושביה ולא לתיירים, ומי שנשאר בה הוא ניו יורקר אמיתי.

פסח 2022

החלטתי לשוב לניו יורק. הייתי סקרנית לראות אם עדין תהלך עלי קסם כמו בימים עברו.

,Citymapper ראשית הורדתי את האפליקציה

.קשה להבין איך טיילנו פעם בלי זה

את הימים הראשונים ביליתי בצ'לסי במלון Motto by Hilton. נהניתי מאוד מהשהייה בו. אני הייתי לבד והיה לי נוח מאוד. אולי לזוג יהיה מעט צפוף אבל המיקום מצוין והחדרים מודרניים ונעימים.

את הבקרים שלי בעיר החלטתי להקדיש לתערוכות אמנות ומוזיאונים ואת אחה"צ לטיולים עירוניים בהדרכת אחי זיו.

מצאתי עיר הרבה פחות צפופה ממה שזכרתי. נראה לי שכרגע אין בה הרבה תיירים. רוב הזמן טיילתי לבד והרגשתי בטחון גם ברכבת התחתית וגם ברחובות, וזאת בניגוד למה שנאמר לי לפני שטסתי שהעיר מלאה בהומלסים ופחות בטוחה מאשר בעבר.

הופתעתי לטובה במיוחד מחזות העיר: כל רחובות העיר היו מקושטים באלפי צבעונים בכל צבעי הקשת. אמנם הגעתי כבר לקראת סוף פריחת הדובדבן אבל עדיין ניתן היה לראות הרבה עצי דובדבן פורחים ברחבי העיר. זה משהו שלא זכרתי מביקורים קודמים. מורגש שיש השקעה רבה בחזות העיר. גם ככרות כמו הטיימס סקוור ומדיסון פארק נסגרו למעבר כלי רכב ובמקום זה יש בהם שולחנות וכסאות לרווחת הציבור. המטרה היא ליצור חיבור בין האנשים ולהפחית את הניכור.

תצפיות חדשות

Summit Vanderbilt .1

התצפית החדשה ביותר והגבוהה ביותר כרגע שנפתחה לפני כמה חודשים היא ה SUMMIT VANDERBLIT. אטרקציה נחמדה (ויקרה) לכל המשפחה. זוהי תצפית של 360 מעלות שכולה מוקפת חלונות ומראות וממנה נשקף נוף עוצר נשימה של כל ניו יורק. אני ביקרתי במקום בבוקר עם הפתיחה אבל נראה לי שלראות משם את השקיעה יהיה אפילו מרשים יותר. הכניסה לבניין נמצאת מול הכניסה הראשית של הגרנד סנטרל (45 E 42nd St, New York, NY 10017).

רחוב בן גוריון בניו יורק

Summit Vanderbilt, New York

The Edge .2

ה - "The Edge" - תצפית שנפתחה ב Hudson Yards נחשבת מהגבוהות בעולם. עם מרפסת בעלת רצפת זכוכית המשקיפה על כל ניו יורק.

חצרות האדסון - (רחוב 34 על השדרה העשירית) הוא אזור מתחדש שנפתח עוד לפני פרוץ הקורונה זהו מתחם של גורדי שחקים, חנויות, מרפסות תצפית, דוכנים ומסעדות, שבמרכזו עומד ה- Vessel (שסגור למבקרים עקב התאבדויות שהתרחשו שם). בצמוד לוואסל ניתן למצוא את The Shed מבנה מיוחד המיועד לפעילות תרבותית, תערוכות, אירועים ומיצגי אומנות חדשניים. בחצרות האדסון מתחילה (או נגמרת) טיילת ההיי ליין

Hudson Yards - Vessel

High line New York

High line New York

נוף לנהר ההדסון

אמנות במרחב הציבורי

1. טיילת ההיי ליין High Line

פארק עירוני שהוקם על שרידיה של מסילת רכבת במערב מנהטן. הרכבת פעלה בין השנים 1934 ל-1980 והעבירה
 
סחורות לאזור אריזת הבשר (Meat packing district).

ביוזמת תושבי השכונה ובעזרתה של עיריית ניו יורק הוחלט לשמר ולשחזר את המסילה ולהפכה לפארק ציבורי. הפארק משתרע בין ההאדסון יארדס (רחוב 34) ועד למוזיאון וויטני לאמנות.

הפארק עשיר בצמחיה ובתצפיות הן לשדרה העשירית והן לנהר ההדסון. בנוסף, משמש ההיי ליין גם כמוזיאון (מושקע מאוד) של אמנות במרחב הציבורי יש לו אוצרת משלו, תקציבים גדולים ותערוכות שמתחלפות מספר פעמים בשנה. מתחת להיי ליין תוכלו למצוא הרבה גלריות לאמנות שניתן לשוטט ביניהן ולראות גם עבודות של אמנים עכשוויים וגם של אמני עבר מפורסמים.

Penn Station .2

ב -1/1/21 נפתחה תחנת רכבת חדשה ומודרנית שהיא חלק מ"תחנת פנסילבניה (פן סטיישן Moynihan Station -
 
ומחוברת אליה במנהרה. במקום ניתן לראות עבודות אמנות מיוחדות שנבחרו בקפידה ובהתאמה למרחב הציבורי של חללי התחנה.

פארקים במערב מנהטן

בנוסף לפארק ההיי ליין שהזכרתי לעיל אפשר למצוא עוד שני פארקים חדשים יחסית שנמצאים על גדות ההדסון.

Little Island

פארק צף שנפתח בפיר 55. הפארק פתוח משש בבוקר ועד אחת בלילה. בפארק מתקיימות סדנאות אומנות ללא תשלום, הפתוחות למשפחות ולמבקרים בכל הגילאים.

תוכלו למצוא בו פינות ישיבה, דשאים, ואמפיתיאטרון שבו מתקיימים פסטיבלים שונים. פארק חמוד שמאוד אהבתי.

Little Island, New York

New York - Downtowen

Rooftop Park pier 57

ממש ממול לליטל איילנד שוחזר רציף 57 ההיסטורי ונפתח בו פארק על הגג. זהו חלק נוסף של Hudson River Pk . הפארק נפתח בדיוק יום לפני שביקרנו בו ועדיין לא היה פעיל.

גודל הפארק כ- 2 דונם וזהו שטח הגג הפתוח הגדול ביותר של העיר ניו יורק. הפארק נפתח במימון חברת גוגל שפתחה משרדים בקומה למטה ובעתיד ישמש גם כמקום הקרנה חיצוני לפסטיבל הסרטים TriBeCa.

הפארק פתוח מ-7:00 עד 22:00. שימושים ושירותים אחרים לציבור ייפתחו בסתיו 2022.

מהפארק יש תצפית של 360 מעלות על כל הסביבה.

Hudson River Pk

פארק אקולוגי בפיר 26 על נהר ההדסון. זה פארק אקולוגי חדש שהוא חלק מ Hudson River Park הוותיק, נחנך בספטמבר 2020 בטרייבקה, והוא המקום לאלו שחייבים מנוחה מהאינטנסיביות של העיר. פה תוכלו להירגע על הרציף בן 2.5 דונם המשמש בית גידול למגוון גדול של צמחיה מקומית ומגוון בעלי חיים ימיים. תוכלו לצפות בשפל ובגאות ולהנות מהשקיעות היפות והרומנטיות ביותר בניו יורק. במזח מתקיימים סיורים מודרכים לכל הגילאים. במקום תמצאו מדשאות, מגרשי ספורט, נדנדות מוצלות, כסאות נוח וכמה מנקודות התצפית היפות על העיר והנהר.

פארקים מהנים במרכז העיר

לא חסרים פארקים נחמדים ברחבי מנהטן. בשניים מהם ביקרתי הפעם:

1. מדיסון פארק (Madison Park)- כיכר מדיסון ממוקמת בלב מנהטן בין הרחובות 26, 23, השדרה החמישית, שדרת

מדיסון וברודוויי. הכיכר נושאת את שמו של נשיא ארצות הברית הרביעי, ג'יימס מדיסון, וסמוכה לאחד מגורדי

השחקים המפורסמים ביותר במנהטן, בניין פלאטאיירון שבשכונת פלאטאיירון.

Madison Park, New York

2. בראיינט פארק (Bryant Park) נמצא במרכז מנהטן בין השדרה החמישית והשישית בין רחוב 40 לרחוב 42.

גם בו יש כסאות ושולחנות, דוכני קפה שבהם ניתן לקנות קפה ומאפה ולשבת או בדוכן עצמו או בפארק. בסוף
 
השבוע מגיעים עשרות ילדים לשחק שחמט. הדשא מגודר ולא ניתן לשבת עליו קצת מבאס לדעתי אבל עדיין
 
פארק חמוד ונעים.

Bryant Park, New York

מעבורות

מסתבר, שהמעבורות הפכו לחלק מאמצעי התחבורה הכי כייפים בניו יורק. זה הביקור הראשון שבו עשיתי שימוש במעבורות (להוציא את המעבורת הידועה לסטטן איילנד שהכרתי מהעבר).

הנסיעה עולה כמו נסיעה רגילה בסבווי (2.75 דולר) אבל מכיוון שכרטיסי ה- NYC Ferry אינם חלק ממערכת MetroCard יש לרכוש אותם בנפרד. בכל תחנות המעבורת יש מכונות כרטיסים אוטומטיות שמקבלות מזומן או כרטיסי אשראי. ניתן לקנות כרטיסים גם על הסיפון, באמצעות אפליקציית NYC Ferry או באתר החברה.

בפעם הראשונה שטתי מג'רזי סיטי (הנמצאת מערבה למנהטן בצד השני של ההדסון). השיט לקח בקושי חמש דקות והוריד אותנו במרכז הסחר החדש. לאורך כל השייט ניתן להנות מהמראה של קו הרקיע המפורסם של דאון טאון מנהטן.

Downtown Manhattan

בצד השני של העיר על ה East River יוצאות מעבורות לכיוון ברוקלין, קווינס, לונג איילנד סיטי ורוזוולט איילנד. את המעבורת לוקחים ברחוב 34 עם השדרה הראשונה.

אי המושלים ( Government Island)

האי נמצא כ- 800 מטר מקצהו הדרומי של האי מנהטן. בזמן השלטון הבריטי על האזור שימש האי כמקום מושבו של מושל ניו יורק, ומכאן שמו. במהלך המאה ה-20, הוכפל שטחו של האי כאשר האדמה שנכרתה במהלך הקמת מנהרות הרכבת התחתית של ניו יורק נשפכה לים ליד קצהו הדרומי של האי. כיום עומד שטחו על כ-700 דונם. ויש בו פארק ציבורי ומצודה. באי יש מרכז אמנות רציני ומדי קיץ מתקיימות בו מגוון של תערוכות אמנות הפתוחות לציבור ללא עלות. ממש כמה ימים לפני בואי נפתח שם ספא מפואר למי שמחפש מרגוע עם נוף פנורמי למנהטן.

ניתן להגיע לאי (גם) בשיט של 15 דקות במעבורת.

Brooklyn

בשנים האחרונות נחשבת ברוקלין לאחד המקומות האופנתיים בניו יורק. הרבה מקומיים הפכו את ברוקלין למקום הבילוי המרכזי שלהם כשהם משאירים את מנהטן לתיירים. אנחנו לקחנו מעבורת ל Dumbo.

Dumbo

דמבו הם ראשי תיבות של Down Under the Manhattan Bridge Overpass. זו שכונה טרנדית בברוקלין שאליה ניתן להגיע גם ברגל דרך גשר ברוקלין, בסבווי, או כמונו - במעבורת. מפארק גשר ברוקלין יש תצפית מקסימה לכיוון לואר איסט סייד ומרכז הסחר.


 
בדמבו תמצאו את שוק האוכל של time out, יריד וינטג' בסופ"ש, גלריות לאמנות, חנויות ספרים עצמאיות, בוטיקים, קונדיטוריות וחללי עבודה משותפים של סטארטאפים והכי חשוב: תוכלו לצלם שם את התמונה האינסטגרמית המושלמת של גשר מנהטן שנמצאת ברחוב Washington Street פינת Front Street או Water Street. מהפינה הזו מציץ חלק מגשר מנהטן, והאמפייר סטייט בילדינג ממוקם בצורה מושלמת במרכזה של קשת הפלדה התחתונה של הגשר. זוהי אחת מהתמונות האייקוניות שצולמה לסרטים רבים. כיום מגיעים לנקודה הזו לצילומי סלפי המוני המבקרים, ואפילו אני, שלא נוהגת להצטלם, הצטלמתי שם למזכרת.

Washington Street, Brooklyn

Williamsburg Bridge, New York

Brooklyn Bridge, New York

Manhattan Bridge, New York

יריד וינטג', ברוקלין

פארקים בברוקלין

השיט במעבורת מאפשר לרדת במספר תחנות בדרך. אנחנו ירדנו בדמבו אבל ניתן לרדת לפני ולבקר בפארק דומינו.

Domino Park -דומינו פארק

פארק חדש יחסית, מתחת לגשר ווילאמסבורג בברוקלין. ליד בית הזיקוק לסוכר "דומינו" שנסגר. בפארק יש שטח ירוק עם מגרש משחקים, גינת כלבים, מזרקות שילדים משחקים בהן בימים חמים, פינות ישיבה, מגרש כדור עף על חול וביתן של טאקו.

Domino Park, New York

Domino Park, New York

פארק גשר ברוקלין - Brooklyn Bridge Park

טיילת עם תצפית לגשרים וללואר איסט סייד, מדשאות, קרוסלה לילדים קטנים, בית קפה - מסעדה, בקרבת מקום יש שוק אוכל של טיים אאוט, יש מגרשי משחקים ועוד.

Brooklyn Bridge Park

טיול קצר ברכבל

האי רוזווללט (Roosevelt Island)

נמצא בין מנהטן לרובע קווינס. זהו אי צר באיסט ריבר. אורכו כשלושה קילומטרים, רוחבו 240 מטרים ושטחו הכולל כשש מאות דונם. האי הוא חלק מרובע מנהטן. ניתן להגיע אליו בנסיעה קצרה גם באמצעות רכבל (Tramׂ).

ממליצה על הסיבוב הנחמד הזה לא רק למי שמגיע עם ילדים. את הרכבל ניתן לקחת מרחוב 60 עם השדרה השנייה ואיתו להגיע לאי רוזוולט. ניתן לעשות סיור חינם באי באמצעות אוטובוסים אדומים שיוצאים כל 8 דקות מתחנת הרכבל. אנחנו הגענו לאי במעבורת וחזרנו למנהטן ברכבל. ממליצה מאוד להגיע בדרך הזו שבה ניתן להנות מקו הרקיע האינסטגרמי של מנהטן. ליד תחנת הרכבל יש גם טיילת יפה עם עצי דובדבן. למי שמחליט לקחת מעבורת - לוקחים אותה כאמור, ברחוב 34 עם השדרה הראשונה. משם יוצאות מעבורות גם לברוקלין וגם לקויינס, לונג אילנד סיטי ורוזוולט איילנד. לוקחים את המעבורת לרוזוולט איילנד שנמצא בתחנה ה- 3 והאחרונה של המעבורת.

Roosvelt Island Tramway

Roosvelt Island, New York

Manhattan, Nwe York

שווקי אוכל

המוכרים מבין שווקי האוכל הם צ'לסי מרקט ושוק האיכרים ביוניון סקוור (בימי שני, רביעי שישי ושבת - שהוא, בניגוד לשאר השווקים שאזכיר בהמשך - נמצא בחוץ), הרבה מכירים ומחבבים גם את eataly (סניף צ'לסי וסניף דאון טאון). הפעם יצא לי להכיר עוד כמה שווקים אולי פחות מוכרים.

Chelsea Market, New York

The huge

שוק חדש שנפתח כמה ימים לפני שהגעתי. ממוקם על רחוב 53 עם Lexington שוק שיש בו "חצר" שמעוצבת מקסים עם שולחנות וכסאות והרגשה של ישיבה בחוץ, אע"פ שהחצר מקורה. בשוק הזה (כמו בשוק צ'לסי) תוכלו למצוא את "המזנון" של איל שני.

Turnstyle Underground Market

שוק אוכל נוסף שאולי פחות מכירים הוא Turnstyle Underground Market השוק הגדול, נמצא בתחנת סבווי 59th St-Columbus Circle. מתחת לשדרה 8, בין רחוב 57 ו-58. לשוק יש שבע כניסות בקומת הרחוב ויש מצב שגם כשעוברים דרכו לא כל כך שמים אליו לב בגלל שהמיקום שלו (בתוך תחנת סבווי) מעט יוצא דופן.

Urbanspace

שוק שמשרת בד"כ מקומיים שעובדים בסביבה הוא ה Urbanspace בכתובת VANDERBILT על רחוב 46 לא רחוק מה- Grand central market (עוד שוק אוכל מוכר).

Grand Central Market

כשמו כן הוא - ממוקם בתחנת הרכבת המרכזית

Timeout market

השוק נמצא ב - Dumbo בברוקלין. גם זה שוק מקורה עם מגוון דוכני אוכל.

אני פחות מתחברת לשווקי אוכל מהסוג הזה, אבל יש בהם בדרך כלל מבחר גדול ומגוון של אוכל כך שכל אחד ימצא מה לאכול. כשמטיילים עם משפחה או עם כמה חברים לשווקים מסוג זה יש יתרון.

קפה

קפה ומאפה בניו יורק

כולם מכירים את השם הרע (ובצדק) שיצא לקפה האמריקאי. אבל בניו יורק ניתן למצוא גם קפה טוב. אישית, אהבתי רק את הקפה של Breads אבל לא דגמתי את כל ההמלצות שקיבלתי מידיד טוב שהתגורר הרבה שנים בניו יורק. הופתעתי מהמחירים של הקפה והמאפים שהם לעיתים גבוהים מהמחירים בארץ ולפעמים הרבה פחות טעימים.

המליצו לי על בית קפה צרפתי. הגעתי ממש עם הפתיחה. קניתי שם קפה וקרואסון בלתי אכיל. ממש אכזבה. לא חשבתי שאפשר "ליפול" עם קרואסון דווקא בבית קפה צרפתי.

על המקומות הבאים אני ממליצה מנסיון אישי:

1. מאפיית לחמים (Breads Bakery) - הסניף הראשון של המאפייה הישראלית "לחמים" נפתח כבר מזמן ביוניון סקוור
 
אבל נוספו לה סניפים בלינקולן סנטר וקיוסק חמוד בבראיינט פארק.

Breads Bakery, union Square Nwe York

2. מאפיה של דומיניק אנסל

מאפייה של השף הצרפתי דומיניק אנסל (DOMINIQUE ANSEL) שבה שבה ניתן למצוא מאפים שונים בינהם הקרונט
 
שילוב של קוראסון ודונט. בכל חודש יוצא טעם חדש של קורנט שנמכר לאורך כל אותו החודש. בד"כ משתרך תור
 
ארוך החל משבע בבוקר. אני לא הצלחתי לטעום מהקרונט ולא שתיתי קפה רק קניתי מאפה קטן שלתוכו מוזגים חלב
 
(לא זוכרת את השם) שהיה מעולה. כתובת: 189 Spring St.

CRONUT DOMINIQUE ANSEL BAKERY NEW YORK

Sullivan Street Bakery .3

מאפיה מומלצת (לא הספקתי לנסות אותה)

4. סטארבקס

אני אישית לא חובבת סטארבקס, אבל בכל זאת ביקרתי בסניף החדש והיפה שהם פתחו באחרונה. זאת חנות קונספט מרצ'נדייז, קצת בגדים, עם מאפיה, קליית קפה במקום ובר.

סטארבקס
 
Macchiato .5

בית קפה ותיק יחסית עם 3 סניפים של בחור ישראלי שבעבר ישבתי בו כמה פעמים.

Birch. 6

נחמד אם כי מעט יקר.

בתי קפה מומלצים שלא ניסיתי:

Zibetto .7

Blue bottle coffee. 8

MUD SPOT aka MUD .9

Abaco .10

Everyman Espresso.11

Stumptown coffee Roasters .12

Espresso Matto .13

רשת חדשה יחסית של קפה ומאפה כל דבר עולה 2$ במידה ומזמינים דרך האפליקציה ו 2.5$ אם קונים במקום (לא יודעת מה טיב הקפה והמאפה).

אוכל רחוב בניו יורק (המלצות של אחי זיו)

כנראה שהאוכל בעגלת הרחוב Halal Guys ממש טעים כי התור המשתרך לאורך מלון הילטון מטורף. בעגלה מוכרים בשר עוף או כבש על אורז וסלט. (רחוב 53 והשדירה השישית).

מנה עולה בסביבות $ 8 - 7

Halal Guys, New York

Los Tacos

טאקו מעולה. אפשר עם טורטיה מקמח או מתירס. יש טאקו חזיר, טאקו עוף, בשר וקקטוס לצמחונים.

יש סניף אחד בצ'לסי מרקט וסניף ליד טיימס סקוור (West 43rd Street 229)

מחיר מנה נע בין 4.25$ - 3.75$

Los Tacos, New York

Deli Arepa

מוכרים ארפה ואמפנדס בכתובת: 2 W 46th St

Deli Arepa, New York

מריחואנה – בתחילת אפריל 21 הוכרזה המריחואנה כחוקית בניו יורק (וניו ג'רזי). על העישון ברחובות ובמקומות ציבוריים חלים בדיוק אותם חוקים שחלים על עישון סיגריות. ברחובות ניו יורק ניתן לראות חנויות מריחואנה. בטיימס סקוור ראיתי מוכרים שלהם מגוון גדול של מריחואנה ארוזה בשלל שקיות צבעוניות. המכירה מתקיימת בטבעיות לאור יום.

עוד המלצות של זיו:

אאוטלט חדש בסטייטן איילנד

מי שלוקח את המעבורת החינמית לסטייטן איילנד שבמהלכה ניתן לצפות די מקרוב בפסל החירות, ימצא בתחנה הסופית אאוטלט חדש בשם Empire outlet בנוסף לאאוטלט ניתן למצוא שם אנדרטה קטנה לזכר קורבנות 9/11.

The Bronx

לא רק מקום הולדתה של ג'ניפר לופז. הברונקס מפורסם במיוחד בגן החיות שלו.

כדאי להגיע גם בגלל ה- Little Italy הכייפי שלו.

לאוהבי החריף

Peper palace

חנות רטבים חריפים השדירה השביעית ורחוב 56.

חנות רטבים חריפים בניו יורק

ZIVINNY - סיורים בניו יורק עם

בעשר השנים האחרונות עוסק זיו כאמור, בהדרכת תיירים (במיוחד ישראלים). הוא בעל רישיון הדרכה מטעם עיריית ניו יורק, "ים" של סבלנות ומגוון גדול של מסלולי טיול לכל הגילאים. תוכלו להתייעץ עימו גם לגבי טיולים מחוץ לניו יורק, הסעות משדה התעופה ורכישת כרטיסים למופעים.

לצד מסלולים ותיקים העוברים ב"מקומות החובה" של העיר נוספו לאחרונה מסלולי טיול חדשים ומעניינים שנבנו במהלך תקופת הקורונה. אלו מסלולים העוברים במקומות שאפילו ניו יורקרים ותיקים לא מכירים והם תוצאה של אלפי שעות שיטוט בעיר.

ציורי קיר בניו יורק, צילם: זיו הלפמן

גאווה בניו יורק, צילום: זיו הלפמן

ניו יורק, צילם: זיו הלפמן
ציורי קיר בניו יורק, צילם: זיו הלפמן

אני רוצה להודות לאחי זיו הלפמן שמכיר כל פינה וסימטה בניו יורק, על המידע הרב, על שעות של הדרכה בעיר במהלך הביקור האחרון שלי בפסח 2022. הסיורים נערכים גם מחוץ למנהטן (ברוקלין, קוני איילנד, קווינס). כל הפרטים על מגוון הסיורים ועל הדרך ליצירת קשר תמצאו בקישור zivinny.

מוזמנים לעקוב גם אחרי דף הפייסבוק של זיו שכבר צבר הרבה מעריצים אוהבי ניו יורק, שם הוא מעלה מדי יום סרטונים ותמונות מכל רחבי העיר.

ניו יורק למתבגר - חצי שנה לאחר כתיבת הפוסט הזה הגעתי לניו יורק בשנית והפעם עם בני המתבגר. מוזמנים לקרוא.

    8